A szakképzettséggel rendelkező olyan szakember, aki szereti az idegen nyelveket, kommunikatív és jó szervező, emellett nyitott, érdeklődő és szívesen vesz részt csapatmunkában. Képzettsége alkalmassá teszi a vállalkozások kereskedelmi és gazdasági, valamint a munkaügyi, pénzügyi és számviteli feladatainak idegen nyelven való ellátására.
KOMPETENCIAELVÁRÁS
Agilis, jó kommunikációs képesség magyar és idegen nyelven, problémamegoldó- és szervező képesség, csapatmunka, felelősségtudat, precizitás, nyitottság az informatikai eszközök használatára.
A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ
- szerződéseket készít elő, hivatalos levelezést, reklamációs ügyintézést és marketinggel kapcsolatos tevékenységeket végez;
- árajánlatokat készít;
- felügyeli a megrendelések időben történő beérkeztetését;
- meghatározza a termékek és a szolgáltatások beszerzése kapcsán felmerülő mennyiségi igényeket;
- raktári készletet kezel, áruátvételt, komissiózást, expediálást és anyagmozgatást végez, az előírások alapján kezeli a veszélyes árukat;
- részt vesz a leltározás előkészítésében, lebonyolításában, a leltározással és selejtezéssel kapcsolatos dokumentáció elkészítésében;
- elvégzi az egyes folyamatokhoz szükséges dokumentációt;
- megtervezi az áru elosztását, megszervezi az áru útját, beszerzi, kitölti, ellenőrzi az ehhez szükséges okmányokat;
- részt vesz a költségkalkuláció készítésében;
- munkaköri leírásokat és álláshirdetéseket készít elő;
- bér- és fizetés elszámolásokat készít;
- projekteket tervez, támogat, kiértékel és azokban aktívan részt vesz;
- munkafolyamatokat szervez és optimalizál.
A szakképzettséggel rendelkező elhelyezkedhet a gazdasági szférában ügyintézőként, kereskedelmi, logisztikai vagy vámszakemberként, de akár továbbtanulhat a gazdasági felsőoktatásban, kereskedelem-marketing szakos közgazdász, logisztikus végzettséget szerezhet.