Mit csinál egy Logisztikai technikus?
A logisztikai technikus:
közreműködik a tevékenységhez/termeléshez szükséges beszerzési, raktározási, ki- és beszállítási feladatok megtervezésében, megszervezésében,
lebonyolítja és ellenőrzi a teljes körű rendszerszemlélet figyelembevételével a logisztikai feladatokat, valamint ellenőrzi a rendszer hatékonyságát,
gondoskodik a gazdasági egység tevékenységéhez szükséges anyagok beszerzésével és készletezésével kapcsolatos operatív feladatok megoldásáról,
közreműködik az anyagok szakszerű tárolásának megszervezésében, a raktározási és az anyag- és áruszállítási feladatok megoldásában,
részt vesz a szükségletszámítási, termelésütemezési feladatok elvégzésében.
Az üzleti tervnek és marketingtervnek megfelelően részt vesz a termékek értékesítési folyamatában, az értékesítés technikai lebonyolításában. Elvégzi az anyagi folyamatokkal összefüggő adminisztrációs rendszerrel kapcsolatos feladatokat. Segíti a logisztikai vezető munkáját: döntés-előkészítő jelentéseket ad, tájékoztat az aktuális logisztikai feladatokról.
Kinek ajánljuk?
Ajánlott minden fiatal számára, akit érdekel a szállítmányozással kapcsolatos szervezőmunka, a logisztikai tervezés, szem előtt tartva az eredményességet és hatékonyságot.
Munkája során:
feladatai ellátásához magyar és idegen nyelven információt gyűjt, értékeli, rendszerezi azt,
részt vesz a logisztikai rendszer kidolgozásában és fejlesztésében,
lebonyolítja a tevékenységhez termeléshez szükséges beszerzést,
lebonyolítja a belső anyagmozgatási és raktározási feladatokat, selejtezést, hulladékhasznosítást, folyamatos minőségellenőrzést, egységrakatképzést, illetve a készletgazdálkodással kapcsolatos feladatokat,
lebonyolítja a be- és kiszállítási feladatokat,
szükség szerint részt vesz a humánerőforrás-gazdálkodásban,
szükség szerint javaslatot tesz a technológia, technika korszerűsítésére,
együttműködik a szakmájához kapcsolódó hatóságokkal,
időszakosan ellenőrzi a munkaköréhez tartozó tevékenység teljesítését/hatékonyságát,
folyamatosan ellenőrzi/elszámoltatja beosztottjait,
kezeli a reklamációkat,
szükség szerint beszámolót/javaslatot készít feletteseinek,
elvégzi/elvégezteti a munkájához szükséges okmánykezelést, adminisztrációs teendőket.
Mit fogsz tanulni?
foglalkoztatás, munkavállalás szabályai
üzleti vállalkozás tevékenységének tervezése, elemzése elméletben és gyakorlatban
készletgazdálkodás, raktározás elméleti és gyakorlati tudnivalói
szállítmányozás közúton, vasúton, vízi és légi fuvarozás
fuvarozás megszervezés speciális szoftver segítségével
választásod szerinti szinten német vagy angol nyelv
Hol hasznosíthatod tudásod?
A képzés elvégzése után képessé válhatsz kisebb cégeknél önállóan, nagyobb vállalatoknál vagy költségvetési intézményeknél a logisztikai szervező irányításával a folyamatok optimális megszervezését elvégezni. Ma igen keresett munkakör a nagy elosztóhálózatoknál, multiknál és minden termelő cégnél, ahol sok anyaggal dolgoznak.